Persbericht: Jachteiland, bloedstollende negende thriller van Lydia van Houten.

P E R S B E R I C H T

Jachteiland, de negende bloedstollende thriller van Lydia van Houten. Een verhaal vol intriges en onverwachte ontknopingen.

Jachteiland is de titel van de negende thriller van Lydia van Houten (50) uit Westervoort. Het verhaal speelt zich af op een Canadees eiland. De personages genieten van de rust en van de natuur. Totdat er vreemde dingen gebeuren in en rondom Hunters Mansion, het landhuis van de 20-jarige hoofdpersoon Alice en haar dertig jaar oudere man Philip. De thriller maakt duidelijk dat iets niet altijd is wat het lijkt. Want achter een façade van een perfect huwelijk leeft Alice een getergd leven.

Dankzij de enthousiaste reacties op en positieve recensies van haar thrillerdebuut Doodstil, dat in 2015 eveneens bij Kabook Uitgevers verscheen, volgden er acht thrillers. Er zijn ondertussen meer dan 33.000 exemplaren van Doodstil verkocht en er werden 89.841 exemplaren uitgeleend via de Nederlandse bibliotheken. Met haar Mikayla Jackson-serie, Het vervloekte huis, en Ruis, brak Lydia van Houten door bij een groot publiek. Vooral de bijtende, intense, en filmische schrijfstijl maakt dat lezers haar misdaad- en thrillerromans erg waarderen. “Met mijn opa maakte ik wandelingen door het bos en dan liet hij mij verhalen vertellen. Zo heb ik het gevoel daarvoor ontwikkeld. Elke wandeling, elk verhaal was als een reis, en inspiratie vloeide vanzelf. Schrijven is als een wandeling, een creatieve reis, waarbij ik de lezer mee mag nemen op een geheimzinnig avontuur. Bij Jachteiland ging ik terug naar de ijskoude Canadese setting van Het vervloekte huis. Het idee was een losstaand verhaal te schrijven, waarbij oude personages uit Rocky Roads in de ‘Mikayla Jackson’-serie terugkeren: ‘Het leest lekker vlot,’ vertelde de redacteur, ‘en het zit goed in elkaar. Elke personage draagt een geheim met zich mee. Dat maakt elke bladzijde heerlijk om te lezen.’ Ik hou van geheimzinnige personages. Vooral het onvoorspelbare plotwendingen, juist om de lezers een bijzondere leeservaring te geven. Dus dat zit met Jachteiland wel goed!”

Duizend woorden per dag

Lydia van Houten werkt gedisciplineerd en schrijft ondertussen haar tiende thriller. “Dat boek is ook al bijna af. Iedere dag schrijf ik minimaal duizend woorden. Dan heb je na drie maanden een nieuw boek.

Daarna wordt er geschrapt en herschreven. Ik vind het belangrijk om de ‘schrijf-flow’ erin te houden. Zodat ik lezers elk jaar een paar uurtjes spannend leesplezier kan geven en ze kunnen wegduiken in een wereld waarbij je je constant afvraagt: waar gaat dit heen?”

****************************************************************************************************************

Jachteiland verschijnt op 11 november 2022 en wordt uitgegeven door Kabook Uitgevers. Jachteiland is nu al te reserveren via de (online) boekhandel.

* JACHTEILAND ISBN: 9789083220680 * Vanaf 11 november 2022 in de boekhandel.

Met haar man Philip runt Alice een uitvaartbedrijf op een Canadees eiland. Alice leidt een redelijk onbekommerd leven, maar een gruwelijke vondst in het mortuarium zet alles op zijn kop…

Happy Hunters Island, een kleine gemeenschap in een Canada waar schijnbaar nooit iets gebeurt. Achter een façade van een perfect huwelijk leeft Alice een getergd leven. Philip, haar tirannieke man, is een prominent figuur en runt het uitvaartcentrum, een plek waar Alice niet mag komen. Alice heeft moeite om zich het verleden te herinneren. Ze wordt geplaagd door hallucinaties. Philip geeft haar medicijnen, zodat ze veel slaapt en suf is. Toch begint ze langzaamaan te vermoeden dat er vreemde dingen gebeuren op het eiland. Als ze op onderzoek uitgaat, stuit ze op geheimen die ze liever niet had gekend.

Wie is Lydia van Houten?

Lydia Albadoro (Amsterdam, 1972) is schrijfster en scenarist. Ze debuteerde in 2015 met de thriller Doodstil, onder pseudoniem Lydia van Houten, waarna meerdere boeken volgden. Met haar Mikayla Jackson-serie, Het vervloekte huis, en Ruis, brak ze door bij een groot publiek. Standalone thrillers zoals Prooi, Schaduwland en Het schaduwmeisje nemen de lezers mee naar duistere geheimen en verre plekken. De dwaas verscheen onder Lydia Albadoro, en is het eerste deel van haar serie met Connor Grant in de hoofdrol.

Lydia is vooral bekend om haar unieke schrijfstijl, waarin niets is wat het lijkt. Vooral de bijtende, intense, en filmische schrijfstijl maakt dat lezers haar misdaad- en thrillerromans erg waarderen

Nominaties

2015: Longlist Harland Awards ‘14’